کسب درآمد و فروشگاه اینترنتی پشن فروت زرد
close
تبلیغات
ثبت لینک و بنر در اینجا
درآمد عالی با فروش فایل
ایجاد اپلیکیشن اندروید
تبلیغات بنری و متنی
loading...
YourAds Here YourAds Here

گل و گیاه ظرافت

بازدید : 116
چهارشنبه 11 تير 1399 زمان : 20:58

پشن فروت زرد

پشن فروت گياهي چندساله و بالارونده است كه به شاخ و برگ گياه، داربست و … مي‌چسبد و بالا مي‌رود. اين گياه را با نام ميوه گل ساعتي نيز مي‌شناسند. پشن فروت زرد درختي زيبا و تزئيني است كه عمر اين درخت در حدود ۱۰ الي ۱۵ سال با بار عمر اقتصادي است. در شرايط آب و هوايي مساعد اين گياه در تمام طول سال ميوه و گل مي‌دهد. ارتفاع اين گياه بين ۱ تا ۵ متر و گاهي بيشتر نيز است. ميوه اين گياه پوستي ضخيمي و داخلي سفيد رنگ دارد. پشن فروت از جمله درختاني بشمار مي‌رود كه به‌راحتي در گلدان كاشته مي‌شود. براي مناطق مختلف با هر نوع آب و هوايي مناسب است. شما مي‌توانيد در فصول سرد سال گياه را به داخل خانه منتقل كنيد. درخت پشن فروت به‌سرعت رشد مي‌كند و بالا مي‌رود.

برگ‌هاي اين گياه بزرگ و پنجه‌اي مانند و به رنگ سبز است. گل‌هاي زيباي سفيد رنگي دارد كه بسيار معطر است طوري كه به هنگام شكفتن فضا را دل‌نشين و عطرآگين مي‌كند. به‌طور معمول در هر گره اين گياه يك گل به وجود مي‌آيد. به دليل ظاهر گل‌هاي اين گياه به ساعت به آن گل ساعتي مي‌گويند. به دليل داشتن ريشه‌هاي مقاوم در برابر سرما مقاوم است. در فصل زمستان به دليل سرما از بين مي‌رود ولي دوباره با شروع فصل بهار رشد مي‌كند.

كاشت

اين ميوه از طريق بذر پشن فروت و قلمه زدن پشن فروت تكثير مي‌شود. در كشت بذري ابتدا بذرها را به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در آب ولرم خيس كنيد، سپس بذرها را در عمق مناسبي از خاك بكاريد و روي آن را با لايه نازكي از خاك بپوشانيد و گياه را آبياري كنيد. براي تسريع در جوانه‌زني روي بذرها را با نايلون روشني بپوشانيد طوري كه هوا در آن جريان داشته باشد و رطوبت گياه حفظ شود. پس از گذشت ۱ تا ۳ هفته بذر جوانه مي‌زند و سر از خاك بيرون مي‌آورد. اين گياه رشد سريعي دارد.

فاصله كاشت بذر پشن فروت ۲۰ تا ۴۰ سانتيمتر است. عمق كاشت پشن فروت ۰٫۵ تا ۲ سانتيمتر است. پشن فروت براي رشد به خاك لومي و شني سنگين با ph 6.5 تا ۷٫۵ نياز دارد. خاك بايد از زهكشي مناسبي برخوردار باشد. دماي مناسب براي رشد اين گياه ۱۰ تا ۳۵ درجه سانتي‌گراد است. دماي مناطق گرمسيري و نيمه گرمسيري را مي‌پسندد. تا دماي ۵- را تحمل مي‌كند. گلدهي اين گياه از اواخر فصل بهار و تابستان شروع مي‌شود. پشن فروت به آبياري متوسط و مرطوبي نياز دارد. پشن فروت براي رشد به نور زياد خورشيد نياز دارد.

خواص پشن فروت

كمك به درمان ديابت

شاخص قند پايين و فيبر بالاي اين ميوه، ديابت را مهار مي‌كند. ميوه پشن فروت همچنين سرشار از پكتين نوعي فيبر است كه به شما انرژي زيادي مي‌دهد، بدون اينكه كالري بدن شما را افزايش داد. با توجه به فيبر بالاي آن، قند موجود در اين ميوه به آهستگي در خون جذب مي‌شود و اين موضوع از تمايل و اشتياق شديد به شكر و قند جلوگيري مي‌كند.

پشن فروت به جلوگيري از سرطان كمك مي‌كند

اين گياه لبريز از آنتي‌اكسيدان‌هايي است كه با راديكال‌هاي آزاد ايجادكننده سرطان مبارزه مي‌كنند. همچنين اين گياه حاوي ويتامين آ، فلاونوئيد و ساير تركيبات فنوليكي است كه به ممانعت از سرطان كمك مي‌كند. يكي از اين تركيبات موجود در ميوه، كريسين است كه فعاليت‌هاي ضد سرطاني را از خود بروز مي‌دهد. پيكيتانول تركيب ديگر موجود در پشن فروت، سلول‌هاي سرطاني را از بين مي‌برد.

پشن فروت براي تنظيم فشارخون و محافظت از قلب

پشن فروت همچنين سرشار از پتاسيم است، ماده معدني كه فشارخون را تنظيم مي‌كند. پتاسيم رگ‌هاي خوني را شل كرده و جريان خون را زياد مي‌كند. اين ماده معدني فشار قلب را كاهش داده و سلامت كلي قلب را بهبود مي‌بخشد. مهم‌تر از بقيه تحركات بين غشاي سلول‌ها، اغلب صرفاً از طريق كانال‌هاي پتاسيمي ميسر است كه اين دليل ديگري براي اهميت حياتي اين ماده معدني است.

پشن فروت براي افزايش ايمني

پشن فروت حاوي ويتامين ث، كاروتن و كريپتوكسانتين است كه همگي اين موارد به ارتقاي سيستم ايمني بدن كمك مي‌كند. ويتامين ث همچنين فعاليت گلبول‌هاي سفيد خون را تحريك مي‌كند كه به معناي سيستم ايمني قوي‌تر و جلوگيري از امراض رايج است.

پشن فروت براي ارتقاي سلامت گوارش

پشن فروت يك افزودني ايده آل به رژيم غذايي بدوم دردسر براي سيستم گوارشي است كه منبع عالي فيبر است. اين ميوه حاوي فيبر محلول است كه در ساقه و پوست آن نيز وجود دارد و مانند يك ملين عمل كرده و حركات روده را بهبود مي‌بخشد. اين فيبر رژيمي به جلوگيري از يبوست كمك كرده و سطح كلي كلسترول را با دفع چربي كاهش مي‌دهد.

پشن فروت براي بهبود سلامت مغز و كاهش اضطراب

پتاسيم و فولات موجود در پشن فروت مسئول اين اقدامات هستند. در حاليكه پتاسيم جريان خون و عملكرد شناختي را ارتقا مي‌دهد، فولات از آلزايمر و عدم شناخت نيز جلوگيري مي‌كند. بعضي منابع نيز مي‌گويند كه پشن فروت مي‌تواند به كاهش اضطراب نيز كمك كند.

پشن فروت براي استحكام استخوان‌ها

سرشار از مواد معدني بودن، مانند وجود منيزيم، كلسيم، آهن و فسفر، مصرف پشن فروت را به يكي مؤثرترين خوراكي‌ها براي مستحكم كردن استخوان تبديل كرده است. اين منابع معدني زماني كه در كنار ديگر منابع غني مصرف مي‌شوند، تراكم استخوان را تثبيت و حتي از پوكي استخوان نيز جلوگيري مي‌كنند.

درمان بيماري‌هاي تنفسي با پشن فروت

تركيب بديع فلاونوئيدها در پشن فروت مي‌تواند تأثيرات مثبتي بر روي سيستم تنفسي داشته باشد. مطالعات نشان مي‌دهد كه عصاره اين ميوه مي‌تواند به تسهيل آسم، خس‌خس و حتي سياه‌سرفه نيز كمك كند.

پشن فروت براي كمك به خواب

اين ميوه حاوي هارمن، يك تركيب آرام‌بخش است. مطالعات نشان داده‌اند كه پشن فروت براي درمان بي‌خوابي و بي‌قراري استفاده مي‌شده است.

پشن فروت براي بهبود گردش خون

پتاسيم موجود در پشن فروت خواص گشادكننده عروق دارد و زماني كه با آهن و مس موجود در ميوه تركيب مي‌شود، به بهترين نحو عمل مي‌كند. آهن و مس اجزاي ضروري هستند كه در توليد گلبول‌هاي قرمز خون نقش دارند. زماني كه تعداد گلبول‌هاي سفيد خون افزايش پيدا مي‌كنند، خون مي‌تواند به‌آساني جريان پيدا كند.

پشن فروت مفيد در دوران بارداري

فولات موجود در پشن فروت به رشد و نمو جنين كمك كرده و مانع ايجاد نواقص عصبي در نوزادان مي‌شود. فولات قبل و حين بارداري هنگام شيردهي بسيار ضروري است. اين ميوه همچنين ايمني و سلامت استخوان هنگام بارداري را افزايش مي‌دهد.

پشن فروت براي كمك به كاهش وزن

هر چند مطالعات كمي در اين باره موجود است، بعضي از مطالعات مي‌گويند كه فيبر موجود در اين ميوه مي‌تواند به كاهش وزن و مديريت آن كمك كند.

ميوه پشن فروت براي بهبود رنگ پوست

اين ميوه منبع قوي از ويتامين آ، يك ماده مغذي و مفيد به‌ويژه براي پوست است. ديگر آنتي‌اكسيدان‌هاي موجود در ميوه مانند ويتامين ث، ريبوفلاوين و كاروتن، نيز سلامت پوست و رنگ آن را ارتقا داده و علائم پيري را به تأخير مي‌اندازد.

پشن فروت براي تثبيت سلامت چشم

بينايي و سلامت چشم شما با توجه به پيري و در افراد جوان‌تر به علت عفونت‌ها و ضعف اعصاب چشمي، كم كن از بين مي‌رود. امروزه شما مي‌توانيد حتي كودكاني رل بياييد كه عينك‌هاي ضخيمي به چشم مي‌زنند كه تا قسمتي به علت زياده‌روي در نگاه به صفحات مانند تلويزيون و رايانه است و باقي دلايل مي‌تواند به خاطر عادات غذايي ناصحيح باشد. خبر خوب اينكه از دست دادن بينايي و به طور كلي از دست دادن بهبود در بينايي مي‌تواند با خوردن غذاهاي سالم برطرف شود.

پشن فروت در ميان آن غذاهاي سالم است كه فوايد آن براي چشم اثبات شده است. اين ميوه حاوي مقدار زيادي آنتي‌اكسيدان مانند ويتامين‌هاي آ و ث و فلاونوئيد است. اين مواد مغذي از چشم در مقابل آسيب‌هاي راديكال آزاد مراقبت كرده و از غشاي مخاطي لايه قرنيه چشم محافظت مي‌كند.

كنترل آسم به‌وسيله پشن فروت بنفش

درخصوص خواص ميوه پشن فروت يك مطالعه و تحقيق جزئياتي تشخيص داد كه پوست اين ميوه مي‌تواند بيماران مبتلا به آسم را التيام بخشد. اين مطالعه اين‌گونه استنباط كرد كه اين ميوه مي‌تواند خواص ضد حساسيت، آنتي‌اكسيدان و ضدالتهاب داشته باشد. فلاونوئيد موجود در پشن فروت مي‌تواند در به كنترل درآوردن علائم آسم مفيد باشد. محتواي فيبري پشن فروت از روده در مقابل سرطان محافظت مي‌كند. پشن فروت حاوي فيبر محلول است. فيبر محلول سموم تجمع يافته در روده را به‌وسيله تحريك حركات منظم روده، از بين مي‌برد. جداي از محتواي فيبري آن، آنتي‌اكسيدان موجود در پشن فروت به پاك‌سازي روده نيز كمك مي‌كند. سموم تجمع يافته در روده‌ها و دستگاه گوارشي تا قسمتي مسئول عفونت‌هايي هستند كه رشد آن‌ها سرطاني را وخيم‌تر مي‌كند.

فوايد دانه‌هاي پشن فروت

مرطوب‌كننده پوست

دانه پشن فروت حاوي روغن‌هاي ضروري هستند كه به‌صورت طبيعي مي‌توانند پوست را مرطوب كنند و البته مي‌توانند به‌صورت سالمي آن رطوبت را د پوست ذخيره كنند. اين يك دليل عمده است كه مردم آمريكاي جنوبي و آفريقا دوست دارند تا دانه‌هاي اين ميوه را به عصاره تبديل كرده و براي درمان موضعي پوست خود به كار برند.

كنترل‌كننده سبوم (غدد چربي ساز مو)

روغن‌هاي ضروري دانه‌هاي پشن فروت قادر هستند تا سبوم را كنترل كنند. سبوم در پوست و پوست سر وجود دارد. ود پوست بزرگ‌ترين مشكل چرب بودن پوست است كه منجر به جوش‌هاي سرسياه، آكنه و پوست كدر صورت مي‌شود. چربي زياد در پوست سر ممكن است باعث موي چرب مي‌شود. شما از چيزي لذت نخواهيد برد و فقط موي بد و چربي براي شما مي‌ماند. علاوه بر آن، به‌وسيله توانايي دانه‌هاي پشن فروت در تنظيم سبوم پوست سر، متوجه خواهيد شد كه چرا روغن دانه‌هاي پشن فروت براي موهايتان خوب است.

درمان زخم‌هاي سطحي

مواد سازنده دانه‌هاي پشن فروت براي درمان زخم‌ها بسيار قدرتمند هستند. اين دانه‌ها و روغن آن براي تسهيل و التيام زخم‌هاي ناشي از سوزش و التهاب مفيد هستند.

خاصيت ضد قارچ

بسيار رايج است كه پا و ناخن‌ها بيشترين ريسك را درباره عفونت قارچي دارند. در اين مورد، روغن دانه‌هاي پشن فروت قادر به مهار رشد قارچ‌هاي پا و ناخن‌ها هستند.

روغن دانه‌هاي پشن فروت مناسب براي مو

به كار بردن روغن دانه‌هاي پشن فروت، بدن را قادر خواهد ساخت تا درخشش طبيعي مو بازگردانده شود بدون آنكه آن را چرب كند. از طرفي مصرف پشن فروت به همراه دانه‌هايش مي‌تواند جايگزيني براي ماسك شيميايي پوستتان باشد از آنجا كه اين گياه مو را با مواد غذايي با ارزشي مانند ويتامين ث و كلاژن تغذيه مي‌كند كه اين كار از مو در مقابل آسيب محافظت مي‌كند.

دانه‌هاي پشن فروت از بين بردن چين و چروك

دانه‌هاي پشن فروت حاوي ويتامين‌هاي ث و آ هستند كه هردو آنتي‌اكسيدان قوي محسوب مي‌شوند. علاوه بر آن اثبات شده است كه روغن دانه‌هاي پشن فروت مي‌توانند به از بين بردن چين‌وچروك كمك كنند.

دانه‌هاي پشن فروت براي التيام آكنه

خواص آنتي باكتريائي و ضدالتهابي موجود در روغن دانه‌هاي پشن فروت قادر است تا آكنه را التيام داده و فرآيند ريكاوري را افزايش داده، درد و قرمزي را نيز كم كند و از ديگر علائم آن مانند نقاط سياه نيز جلوگيري كند.

عوارض جانبي پشن فروت

براي بيشتر مردم پشن فروت براي خوردن بسيار سالم است. گرچه برخي به اين ميوه حساسيت دارند. يك پزشك مي‌تواند حساسيت‌ها به اين ميوه را با انجام چندين تست تشخيص داد. بعضي افراد كه به شيره گياه حساسيت دارند ممكن است به اين ميوه نيز حساسيت نشان دهند، به اين وضعيت واكنش ضربدري گفته مي‌شود. علت اين حساسيت‌ها وجود برخي از پروتئين‌ها در شيره گياهي است كه بعضاً با برخي مواد در پشن فروت مشابه است. افراد با چنين حساسيتي بايد هنگام خوردن پشن فروت مراقب باشند.

براي خريد بذر پشن فروت و ساير درختان مثمر به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد.

همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما

مجموعه گل و گیاه ظرافت ارائه دهنده انواع نهاده‌های کشاورزی مانند انواع بذرها، کودها، سم ها، محصولات و آموزش‌های کشاورزی می‌باشد. لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://zerafat.com مراجعه کنید.

اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس
    آمار سایت
  • Ú©Ù„ مطالب : 168
  • Ú©Ù„ نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 14
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ امروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 503
  • بازدید سال : 1475
  • بازدید Ú©Ù„ÛŒ : 29554
  • کدهای اختصاصی