کسب درآمد و فروشگاه اینترنتی Ú¯Ù„ Ùˆ گیاه ظرافت
close
تبلیغات
ثبت لینک و بنر در اینجا
درآمد عالی با فروش فایل
ایجاد اپلیکیشن اندروید
تبلیغات بنری و متنی
loading...
YourAds Here YourAds Here

گل و گیاه ظرافت

بازدید : 78
دوشنبه 18 اسفند 1399 زمان : 9:49

گل رعنا

گل رعنا گیاهی گل‌دار و زیبا که در فصل بهار و تابستان گلدهی دارد و هر چه به پاییز نزدیک شویم گلدهی کاهش پیدا می‌کند. گل رعنا مناسب فضای باز است به چند ساعت نور مستقیم برای گلدهی احتیاج دارد در غیر این صورت رشد علفی پیدا می‌کند و گلدهی متوقف می‌شود. رعنا زیبا یا گل شاد، یک گل همیشه شاداب، مانند شکوفه بزرگ گل آفتابگردان است. گل‌های شاد از خانواده گل‌های آفتابگردان، داوودی و گل مینا هستند. آن‌ها جزء گل‌های بومی آمریکا و کانادا هستند. امروزه، این گل‌های محبوب در سراسر ایالات‌متحده آمریکا یافت می‌شوند. گل‌های رعنا زیبا به‌خوبی در محیط‌های خشک رشد می‌کنند. بسیاری از مردم، گل‌های رعنا را جزء گل‌های وحشی می‌دانند. به عقیده دیگران، آن‌ها بخشی از یک باغ پروانه هستند یا مانند پروانه در وسط یک باغ گل به‌خوبی می‌درخشند. گل‌های شاد، نام‌ خود را از منطقه‌ای که در آن پرورش می‌یابند گرفته‌اند، منطقه‌ای که از شکوفه پوشیده شده است. نام‌های دیگر گل شاد عبارت‌اند از گل هندی و چرخ آتشین. رشد شکوفه‌ها طولانی‌مدت است و بزرگی عرض آن‌ها به ۱۰ سانتی‌متر می‌رسد. رنگ‌های این گل شامل نارنجی، قرمز، گل رعنا بنفش و گل رعنا زرد است. شکوفه‌های این گل از اوایل تابستان شروع به ریختن می‌کنند، اما اگر به آن‌ها رسیدگی شود، بیشتر عمر می‌کنند. برگ رعنا و گل‌های رعنای زیبا، در باغ‌های پروانه و زمین‌های وسیع بسیار زیبا و دیدنی هستند. ارتفاع این گل‌ها به ۴۵ تا ۹۰ سانتی‌متر می‌رسد.

گل رعنا

کاشت گل رعنا

گل رعنا گیاهی یک‌ساله است که زمان کاشت بذر گل رعنا فصل بهار است و گلدهی خود را تا فصل یخ‌زدگی حفظ می‌کند. بذر گل رعنا به رطوبت معمولی ولی کم و محل آفتاب‌گیر با نور کافی نیاز دارد. روش کاشت گل رعنا پاکوتاه به دو صورت خطی و دست پاش می‌باشد. فاصله گل‌ها از یکدیگر بر روی خطوط ۲۰ تا ۳۰ سانتی­متر است. در صورت امکان بذر گل رعنا را پیش از کاشتن به جهت افزایش قدرت جوانه‌زنی ۱۲ الی ۲۴ ساعت در آب خیس کنید. سپس بذرها را بر روی سطح خاک بپاشید و روی آن را با حداکثر نیم سانتیمتر خاک نرم بپوشانید. خاک را تا سبز شدن بذرها مرطوب نگه دارید. پس از سبز شدن گیاه آبیاری محصول به روزی یک بار و یا یک روز در میان کاهش پیدا می‌کند. یکنواخت بودن توزیع آب در طی فصل رشد باعث جلوگیری از ریزش گل و نیز جلوگیری از ایجاد عارضه پوسیدگی می‌گردد.

گیاه رعنا نسبت به خشکی مقاوم است اما آبیاری منظم در گلدهی تأثیر زیادی دارد، زمانی که سطح خاک خشک شد اقدام به آبیاری کنید تا از پوسیدگی گیاه جلوگیری شود.این گیاه هوای گرم را تحمل می‌کند اما به سرما حساس است و در دمای کمتر از ۱۰ درجه به‌تدریج از بین می‌رود. البته برخی از گونه‌های آن در سرما مقاومت بیشتری دارند. گل رعنا نسبت به خاک سختگیر نیست اما همان‌طور که بارها گفتیم هرچقدر خاک سبک‌تر باشد و مقداری شنی شود به زهکشی کمک می‌کند و از پوسیدگی جلوگیری می‌شود. این گیاه بعد از خشک شدن گل‌ها بذر روی زمین می‌ریزند و سال بعد مجدد رویش می‌کند البته می‌توانید بذرها را جمع‌آوری کنید و نزدیک بهار مجدد بکارید.

گل رعنا

برای خرید بذر گل رعنا و سایر بذر گل ها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرمایید.

همچنین از راه‌های زیر نیز می‌توانید محصولات ما را ملاحظه و خرید نمایید:

۱- مراجعه به صفحه اینستاگرامی به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat_shop/

۲- مراجعه به کانال تلگرامی به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبایل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۹۳۳

بازدید : 57
جمعه 8 اسفند 1399 زمان : 7:15

گل انگشتانه

گیاه انگشتانه، گل‌های زیبای لوله‌ای به‌صورت آبشاری تولید می‌کند. گل انگشتانه نام گلی زیبا و زینتی است که گل‌های خوشه‌ای مانند مخروط شکل و زنگوله‌ای مانندی دارد که در انتهای ساقه گیاه ظاهر می‌شود و منظره زیبایی را نمایان می‌کند. گلبرگ‌های موجود در هر گل این گیاه به‌صورت زنگوله‌ای مانند است که بیشتر اوقات همچون دو لب نمایان می‌شود که لب پایینی کمی بزرگ‌تر از لب قسمت بالایی است و گل‌های موجود در طرفین ساقه نیز به‌صورت رو به پایین و معلق هستند نام گل انگشتانه به این دلیل است که انگشت انسان به‌راحتی وارد گل می‌شود و مدل این گل با انگشت متناسب است. ارتفاع این گیاه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر است. گل انگشتانه در رنگ‌های مختلف سفید، ارغوانی، زرد، قرمز و صورتی است که دارای خال‌هایی با رنگ‌های متنوع است. به‌صورت بوته‌ای کوتاه دو تا چندساله رشد می‌کند. گونه‌های مختلفی دارد. جالب است بدانید که گل انگشتانه خواص دارویی و درمانی زیادی دارد و از آن در طب سنتی استفاده می‌شود. این گیاه بومی مناطقی از کشورهای اروپایی است. انواع گل انگشتانه عبارتند از: گل انگشتانه ارغوانی و گل انگشتانه کرکدار.

از خواص گل انگشتانه این که برگ های گل انگشتانه در کارخانه های داروسازی برای تولید داروهای تقویت کننده و تنظیم کننده ضربان قلب و درمان نارسایی های قلبی کاربرد گسترده ای دارند. دارویی با نام دیجیتال (دیجیتالین) در داروخانه های کشور موجود است که از این گیاه حاصل شده است. همچنین برگ ها سبب افزایش فشار خون می شوند و دارای خاصیت مدری هستند. مصرف برگ های گل انگشتانه بدون نظارت پزشک ممنوع می باشد. از دیگر خواص دارویی گل انگشتانه این که برای کسانی که مشکل در تولید ادرار دارند، استفاده از برگ های گل انگشتانه توصیه می شود. همچنین برای درمان ذات الریه از گلبرگ های گل انگشتانه استفاده می شود. خرید گل انگشتانه

گل انگشتانه

کاشت گل انگشتانه

گل انگشتانه از طریق بذر تکثیر می‌شود. کشت بذری این گیاه در فصل پاییز و بهار انجام می‌شود. در کاشت پاییزه بذر را در خزانه می‌کارند و در کاشت بهاره آن را در زمین اصلی مورد کاشت قرار می‌دهند که اگر در پاییز کاشت شود در فصل بهار گل می‌دهد و اگر در فصل بهار کاشت شود سال آینده در بهار گل می‌دهد چرا که این گیاه برای گلدهی نیاز به یک دوره سرمادهی دارد. در کشت بذری ابتدا بستر مورد کاشت را آماده کنید و بذر گل انگشتانه را در عمق مناسبی از خاک مورد کشت بکارید و گیاه را آبیاری کنید، پس از گذشت مدتی بذر گیاه جوانه می‌زند و شروع به رشد می‌کند.

فاصله کاشت بذر گل انگشتانه ۵۰ تا ۶۰ سانتیمتر است. عمق کاشت بذر گل انگشتانه ۱ تا ۲ سانتیمتر است. خاک مناسب رشد گل انگشتانه خاک غنی و حاصلخیز با زهکشی مناسب است. دمای مناسب برای رشد این گیاه ۱۵ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد است. زمان گلدهی این گیاه بسته به زمان کشت در سال اول و دوم فصل بهار است. گل انگشتانه به آبیاری متوسط مرطوبی نیاز دارد. گل انگشتانه گیاهی آفتاب دوست است که برای رشد به نور کامل خورشید نیاز دارد و در برابر سایه جزئی نیز مقاوم است.

گل انگشتانه

برای خرید بذر گل انگشتانه و سایر بذر گل ها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرمایید.

همچنین از راه‌های زیر نیز می‌توانید محصولات ما را ملاحظه و خرید نمایید:

۱- مراجعه به صفحه اینستاگرامی به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat_shop/

۲- مراجعه به کانال تلگرامی به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبایل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۹۳۳

بازدید : 55
پنجشنبه 30 بهمن 1399 زمان : 17:37

تاج خروس

گل تاج خروس جزو گیاهان گل‌دار بوده که دارای ۶۰ گونه است. بعضی از گونه‌های آن با این‌که زیبا هستند ولی جزو علف‌های هرز شناخته می‌شوند. گونه‌های تاج خروس سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، آهن، مس، منیزیم، فسفر و منگنز است. میزان مناسب پروتئین و لیزین موجود در این گیاه برای سلامت موها و ناخن‌ها مفید است. گیاه تاج خروس باعث کاهش کلسترول شده و به‌این‌ترتیب خطر سکته قلبی و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. برخی گونه‌های تاج خروس نیز به‌عنوان گیاه زینتی شناخته می‌شوند.گل تاج خروس دارای گلی شبیه به مغز انسان یا تاج و کاکل نوعی خروس با رنگ‌های اصلی تاج خروس قرمز و زرد است. تاج خروس دم روباهی یکی از انواع آن است. البته رنگ‌های نارنجی، صورتی و کرم هم دارد که کمتر دیده می‌شود. ارتفاع آن بین ۴۰ الی ۷۰ سانتی‌متر رشد خواهد کرد. این گل نسبت به بیماری مقاوم بوده و می‌توان در داخل منزل و یا در حیاط منزل نیز کاشت باید در نظر داشته باشید که خاک زهکشی مناسبی داشته باشد. از نظر خواص تاج خروس برگ تاج خروس به‌عنوان سبزیجات نیز استفاده می‌شود و از نظر منبعی حدود ۳ برابر شیر کلسیم داشته و برای امراضی چون جلوگیری از خونریزی، درمان بیماری‌های خون، آبله‌مرغان، سرماخوردگی، عفونت‌های دستگاه ادراری نیز استفاده می‌شود. همچنین گل تاج خروس سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی است. برای قوه‌بینایی مفید است و به‌راحتی هضم می‌شود به خاطر اینکه حاوی میزان قابل‌توجهی فیبر است. برگ‌های آن سرشار از (A،C،E،B2،B3،B5،B6، اسیدفولیک)، مواد معدنی و اسیدآمینه‌ها است. این گیاه حاوی اسیدآمینه‌ مهم و ضروری به نام لیزین است که در غلاتی مانند گندم، جو دو سر و غیره نیز وجود دارد. بهتر است بدانید که میزان لیزین این گیاه دو برابر گندم است. البته خواص گل تاج خروس به همین‌جا ختم نمی‌شود. این گیاه سرشار از کلسیم، آهن و منیزیم است. دمنوش تاج خروس یکی از دمنوش های مورد استفاده است. مضرات تاج خروس. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کلسیم، آهن و منیزیم آن در مقایسه با گندم به ترتیب ۴ و ۲ برابر است. برتری دیگر گل تاج خروس این است که فاقد گلوتن بوده و به همین دلیل برای افرادی که به این ماده حساسیت دارند مناسب است.

تاج خروس

نحوه کاشت گل تاج خروس

گل تاج خروس از آن دسته گل‌هایی است که بذر آن به‌راحتی قابل تکثیر است و یا کاشت یک‌ساله آن در سال‌های بعد نیز شاهد رویش گل‌های جدیدی خواهید بود. برای کشت مستقیم باید تا اواسط بهار دست نگه‌دارید و سپس اقدام به کاشت بذر تاج خروس نمایید. ولی درصورتی‌که مایلید نسبت به تهیه نشا اقدام کنید لازم است ۶ تا ۸ هفته قبل از آخرین یخبندان اقدام به کاشت بذر گل تاج خروس در سینی نشا و یا بستر کشت نمایید. برای بستر کشت می‌توانید از خاکی با زهکش مناسب استفاده کنید مخلوطی از پیت ماس کوکوپیت و پرلایت و یا خاک‌برگ خاک معمولی و شن نیز مناسب است. بستر کشت را تا جوانه زدن که حدوداً ۱۰ تا ۱۵ روز است باید مرطوب نگه داشت برای حفظ رطوبت می‌توان از پوشش نایلونی کمک گرفت. در این مدت دمای محیط باید بین ۷۰ تا ۸۰ درجه فارنهایت باشد. بعد از جوانه زدن پوشش را برداشته و به گیاه اجازه می‌دهیم از نور محیط استفاده کند. بعد از دو تا ۴ برگی شدن گیاهان و رفع خطر سرمازدگی (دمای حداقل شب باید بیشتر ۵۵ در جه فارنهایت باشد) کم‌کم گیاهان را به محیط بیرون منتقل کرده تا با دمای محیط بیرون ارتباط برقرار کنند از روز اول با ۴ ساعت بیرون ماندن گیاه در روز شروع کرده و سپس به‌تدریج مدت بیرون ماندن رو هر روز اضافه می‌کنیم تا بعد از یک هفته که قادر خواهند بود شب را در محیط بیرون سپری کنند. این گیاهان جوان آماده انتقال به محیط باغچه می‌باشند.

ابتدا کود دامی پوسیده را بر روی بستر باغچه می‌ریزیم و به عمق ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر زیرورو می‌کنیم تا مخلوط شود سپس اقدام به آبیاری مناسب می‌کنیم تا خاک کاملاً خیس شود. بعد از گذشت چند ساعت از آبیاری بذرها را با فاصله ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متر از یکدیگر در عمق ۰٫۵ تا ۱سانتی‌متری قرار می‌دهیم و بر روی آن خاک قرار می‌دهیم. سپس به‌آرامی اقدام به آبیاری می‌کنیم به‌طوری‌که بذرها جابجا نشود و منتظر سبز شدن آنها می‌مانیم. تا قبل از جوانه‌زنی خاک هرگز خشک نشود.

تاج خروس

برای کاشت مستقیم بذر تاج خروس در گلدان ابتدا مطمئن می‌شویم که ته گلدان سوراخ‌های مناسبی برای خروج آب اضافی دارد. سپس به ارتفاع ۴ سانتی‌متر کف آن ماسه درشت می‌ریزیم و سپس گلدان را با ترکیب خاکی که آماده کرده‌ایم پر می‌کنیم و خوب آبیاری می‌کنیم تا خاک نشست کند و آب از ته گلدان خارج شود. اکنون بذرها را در عمق ۲ برابر طول بذر (حدوداً ۰٫۵ تا ۱ سانتی‌متر) و در فواصل ۵ تا ۱۰ سانتی‌متری می‌کاریم و روی آن را با کمپوست پوسیده یا همان ترکیب خاک اصلی پر می‌کنیم و به آرامی آبیاری می‌کنیم. بهتر است با افشانه یا اسپری آبیاری شود تا بذرها جابجا نشود. تا قبل از جوانه‌زنی بذرها اجازه ندهید خاک خشک شود و همیشه مرطوب باشد. بعد از جوانه‌زنی بذرها باید گلدان در جای پرنور باشد. اگر اقدام به نگهداری گلدان در آپارتمان می‌کنید باید توجه نمود که میزان نور دریافتی روزانه ۷ تا ۸ ساعت باشد. آبیاری گیاه باید هر چند روز یک‌بار هنگامی‌که سطح خاک کمی خشک شد انجام شود. تا قبل از جوانه‌زنی بذرها و درصورتی‌که هوا خیلی گرم نبود می‌توانید گلدان را با مشما شفاف کاور کنید (بپوشانید) تا با بالا رفتن رطوبت و دما جوانه‌زنی سریع‌تر اتفاق بیفتد.

برای خرید بذر گل تاج خروس و سایر بذر گل ها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرمایید.

همچنین از راه‌های زیر نیز می‌توانید محصولات ما را ملاحظه و خرید نمایید:

۱- مراجعه به صفحه اینستاگرامی به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat_shop/

۲- مراجعه به کانال تلگرامی به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبایل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۹۳۳

بازدید : 72
پنجشنبه 23 بهمن 1399 زمان : 9:25

گل میمون

گل میمون گیاهی است چندساله، بومی مناطق مدیترانه که با توجه به منطقه آب و هوایی که در آن کشت می‌شود، به‌صورت گیاه یک‌ساله یا دو ساله کشت می‌شود. اگر در منطقه‌ای کشت شود که زمستان سرد است، به‌صورت یک‌ساله و اگر در منطقه‌ای کشت شود که سرمای زمستان ملایم است، به‌صورت دو ساله کشت می‌شود. گل‌های این گیاه دارای پنج گلبرگ به رنگ‌های گل میمون زرد، گل میمون قرمز، گل میمون الوان، گل میمون صورتی و ارغوانی است به حالت خوشه‌ای بر روی شاخه قرار دارند. برگ‌های گل میمون نیزه‌ای شکل و صاف است. این گیاه از نظر ارتفاع، پاکوتاه، پابلند و متوسط است. علت نام‌گذاری این گیاه به اسم Snapdragon این است که کلمه Snap به معنی گاز گرفتن و dragon به معنی اژدهاست که به این معنی است که این گل در حالت عادی بسته است وقتی پایین گل را فشار دهیم، دهانه آن باز می‌شود که مانند دهان اژدهاست. از طرف دیگر علت نام‌گذاری آن به گل میمون در زبان فارسی این است که بذرهای آن شبیه سر میمون است.

ارتفاع گل میمون در واریته‌های مختلف بین ده سانتیمتر تا یک متر متغیر است. از فرم‌های بلند آن برای گل بریده و از فرم‌های کوتاه آن برای کاشت در حاشیه باغچه‌ها می‌توان استفاده کرد. گل میمون برای رشد و گلدهی به نور کافی احتیاج دارد. بنابراین بایستی در محل آفتاب‌گیر در باغچه کاشته شود. خاک باغچه باید بایستی قوی و دارای زهکشی خوبی باشد. فاصله کاشت نسبت به طول گیاه فرق می‌کند معمولاً فرم‌های کوتاه را با فاصله ۲۵ تا ۳۰ سانتیمتری و فرم‌های بلند را با فاصله ۵۰ ۴۰سانتیمتری می‌کارند، این رقم پابلند بوده و بهتر است با فواصل ۵۰سانتی‌متر از یکدیگر کاشته شود. چون بذرها در عمق کم کاشته می‌شوند حتماً تا قبل جوانه‌زنی روزی دو بار با افشانه خاک را خیس کنید و اجازه ندهید هرگز خشک شود.

گل میمون

کاشت گل میمون

بذر گل میمون برای رشد و گلدهی به نور کافی احتیاج دارد؛ بنابراین بایستی در محل آفتاب‌گیر در باغچه کاشته شود. خاک باغچه باید بایستی قوی و دارای زهکشی خوبی باشد. فاصله کاشت نسبت به طول گیاه فرق می‌کند. معمولاً فرم‌های کوتاه را با فاصله ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متری و فرم‌های بلند را با فاصله ۵۰-۴۰ سانتیمتری می‌کارند. برای طولانی شدن طول گلدهی گل‌ها را می‌برند و از آن به‌عنوان گل بریده استفاده می‌کنند یا بعد از پژمرده شدن و قبل از تشکیل بذر گل میمون آن‌ها را قیچی می‌کنند. زمانی که گیاه بعد از مدتی گل دادن فرم شاداب و جوان خود را از دست داد آن را از محل نزدیک به زمین قیچی کرده و سپس با یک کود مایع آن را کودپاشی می‌کنند. در این صورت گیاه از نو شروع به رشد و فعالیت کرده و گل‌های خوبی خواهد داد. گل میمون را در گلدان نیز می‌توان پرورش داده و نسبت به زمان کاشت بذر در فصول مختلف در گلخانه به گل می‌نشیند.

گل میمون از دو طریق قلمه گرفتن و کاشت بذر گل میمون تکثیر می‌یابد. در فصل پاییز بذرها را در ترکیبی خاکی که نصف ماسه و نصف پیت یا خاک‌برگ است در گلخانه بکارید. بذرها معمولاً بعد از ۱۰ تا ۲۰ روز سبز می‌شوند. بعدازاینکه نشاءها به‌اندازه کافی رشد کردند در گلدان‌های کوچک کاشته می‌شوند و در گلخانه سرد یا شاسی قرار می‌گیرند. این گیاهان در فصل بهار به باغچه منتقل شده و گیاهانی که بدین ترتیب پرورش یافته‌اند زودتر از سایرین به گل می‌نشینند و در واقع با این روش گل‌های زودرس به دست می‌آیند. بذرهای گل میمون بسیار ریز بوده و می‌توان به‌صورت دست پاش کاشت و پس از رشد گیاهان آن‌ها را تنک کرد و برخی را از خاک درآورده و به محلی دیگر منتقل می‌کنیم. برای جوانه‌زنی بهتر بذر گل میمون می‌توان آن‌ها را چند روز قبل کاشت داخل یخچال قرار داد تا خواب‌شکنی انجام شود. اولین قدم برای کاشت بذر گیاهان زینتی انتخاب خاک مناسب است. بهترین ترکیب خاک برای کاشت این بذر شامل ۳۰ درصد کوکوپیت، ۵۰ درصد پیت ماس یا ورمی کمپوست و ۲۰ درصد پرلیت دانه‌ریز است. ابتدا بذرها را داخل آب ولرم بریزید تا به مدت چند ساعت خیس بخورند (حداقل ۳ تا ۱۰ ساعت). این عمل باعث شده تا پوست خارجی بذرها نرم و شکسته شود و جوانه‌زنی تسریع شود. بذرها به‌طور طبیعی بعد از این مدت باید ته طرف بروند.

گل میمون

برای خرید بذر گل میمون و سایر بذر گل ها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرمایید.

همچنین از راه‌های زیر نیز می‌توانید محصولات ما را ملاحظه و خرید نمایید:

۱- مراجعه به صفحه اینستاگرامی به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat_shop/

۲- مراجعه به کانال تلگرامی به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبایل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۹۳۳

بازدید : 75
جمعه 17 بهمن 1399 زمان : 11:44

شمعدانی

گل شمعدانی به‌عنوان یک گیاه کلاسیک و آفتاب‌دوست در باغچه‌ها معروف است. شمعدانی دارای شمایل جمع‌وجوری بوده و برگ‌های شکلاتی- بنفش زیبایی دارد. همچنین خوشه‌هایی از گل‌های زیبا برای آن مشاهده می‌شوند. نژادهای ماوریک و bullseye یکی از بهترین و قوی‌ترین نژادهای این گیاه می‌باشند. این واریته ها نسبت به سایر گونه‌های بنفش‌برگ قوی بوده و در شرایط گرم همواره شکوفه خواهد داد. سری نژادی است که از طریق بذر پرورش داده می‎‌شود.

شمعدانی

کاشت گل شمعدانی

یکی از راه های تکثیر، قلمه زدن شمعدانی است. دقت فرمایید در مورد کاشت بذر شمعدانی در راهنمای کاشت بذر شمعدانی به‌صورت کامل نوشته‌ایم سعی کنید به آن روش کاشت کنید:

۱- سوراخ‌هایی را به‌صورت عریض و با عمق کم حدود نیم سانتی‌متر حفر کنید هر حفره حدود دو برابر قطر بذر گل شمعدانی باشد.

۲- خاک کوکوپیت یا ترکیب پیت ماس را با استفاده از مواد ارگانیک، اصلاح کنید

۳- به‌آرامی بستر را با آب‌پاش مرطوب کنید سپس روی آن را یک نایلون سفید بکشید سپس در دمای ۲۰ درجه قرار دهید دقت کنید دما خیلی مهم است

۴- مدت ۳ الی ۷ روز زمان می‌برد جوانه‌زنی کند دقت کنید تو این مدت هر زمان خاک خشک شد با آب‌پاش اسپری کنید

۵- زمانی که جوانه‌ها ۴ برگی شدند روی نایلون یک سوراخ ایجاد کنید حالا بستر را کنار پنجره نورگیر قرار دهید دقت کنید غیرمستقیم باشد

۶- بعد از یک هفته مجدداً سوراخ دیگری ایجاد کنید این کار را آن‌قدر در طول زمان انجام دهید تا گیاه به هوای بیرون عادت کند

شمعدانی

آبیاری

۱- این گیاه به‌سرعت رشد کرده و با توجه به تفاوت‌هایش نسبت به گیاهان چوبی، نیاز به‌دقت بیشتری در آبیاری دارد.

۲- برای نگهداری گل شمعدانی حتی‌الامکان صبح‌ها آبیاری را انجام دهید تا از بیماری‌های ناشی از آبیاری شبانه اجتناب کنید.

۳- به منظور جلوگیری از پژمردگی گل شمعدانی وقتی‌که گیاه شروع به پژمرده‌شدن می‌کند، به‌آرامی و به‌صورت عمیق آبیاری کنید.

۴- تقسیم فرایند آبیاری به دو تکه با فاصله چند دقیقه نسبت به هم باعث نفوذ بیشتر آب می‌شود.

۵- استفاده از آبیاری قطره‌ای و شلنگ جذب‌کننده برای آبیاری بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آن مفید است.

۶- هیچ‌گاه بیش‌ازحد آب ندهید، زیرا مشکلات ریشه‌ای ایجاد می‌کند.

۷- مالچ از تبخیر آب در آب‌وهوای داغ و خشک جلوگیری می‌کند و نرخ آن را کاهش می‌دهد.

۸- در اقلیم‌های خشک، یک حلقه خاک دور گیاه شکل دهید تا آب را به مدت طولانی‌تر نگه دارد.

هرس‌کردن

۱- گیاهان بلند را می‌توانید ببرید یا هرس کنید تا رشد جدید و قدرتمندانه در آن‌ها تحریک شود.

۲- ساقه‌های گیاهان گل‌دار و یا برگ‌دار را درست بالاتر از محل رویش برگ‌های قدیمی هرس نمایید.

۳- جلوی رشد اضافی را بگیرید تا قسمت اصلی گیاه رشد قوی‌تری داشته باشد.

۴- برای گل دادن شمعدانی گل‌های مرده را جدا کنید تا گل‌های جدید به رویش تشویق شوند.

۵- در صورت نیاز شاخ‌وبرگ مرده، پژمرده و معیوب را جدا نمایید.

۶- تعدادی از شاخ‌وبرگ‌ها را در حین تعویض گلدان جدا نمایید تا از میزان فشار وارد بر گیاه در ریشه‌ی جدیدش بکاهید.

۷- در انتهای فصل گیاهان را پاک کنید تا میزان شکل‌گیری بیماری و آفت در آن‌ها کاهش یافته و ناحیه تمیز نگه داشته شود.

۸- از قرار دادن بخش‌های بیمار گیاه در کمپوست پرهیز کنید، زیرا خطر انتشار بیماری آن‌ها وجود دارد.

تکثیر از بذر

۱- در اوایل فصل بذر را از گیاهان بالغ جمع‌آوری کنید تا گرفتار بیماری‌های مربوطه نشده باشند.

۲- بذرها را در گلدان‌ها یا بسته‌های برچسب‌دار جای دهید (سال جمع‌آوری بذر را روی برچسب‌ها قید کنید).

۳- آن‌ها را در محیط خشک و خنک داخلی قرار دهید.

۴- اگر نگه‌داری طولانی‌مدت مدنظرتان است، آن‌ها را در یخچال نگه دارید.

کودرسانی

اکثر گیاهان به یک غذای همه‌منظوره و معمول نیاز دارند که یا مختص به گیاهان خاصی است (بر روی بسته‌ی کود درج‌شده) یا عمومی بوده و درصد خاصی از نیتروژن و فسفر و پتاسیم دارد. در اوایل چرخه پرورش گیاه به آن کودرسانی کنید؛ اگر گیاهتان تابستانی است در فصل بهار و اگر گیاهتان زمستانی است، در فصل پاییز این کار را انجام دهید. اگر گیاهتان برگ‌دار است، از کودی استفاده کنید که میزان نیتروژن بالاتری دارد (اولین عدد در برچسب کود). برای گلدهی شمعدانی برای گیاهان گل‌دار یا میوه‌دار، از کودی استفاده کنید که فسفر بالاتری دارد (عدد وسطی).
اگر از کود محلول استفاده می‌کنید:

۱- همانند دستورالعمل‌های روی بسته، کود را مخلوط نمایید.

۲- برگ شمعدانی و خاک را با آن خیس کنید.

۳- عملیات را تکرار کنید.

اگر از کود دانه‌ای استفاده می‌کنید:

۱- مقداری کود همه‌منظوره را به میزان سبک و در زیر ساقه‌ها و شاخ‌وبرگ گیاه پخش کنید.

۲- با آرامی و به‌صورت عمیق آبیاری کنید.

برای خرید بذر گل شمعدانی و سایر بذر گل ها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرمایید.

همچنین از راه‌های زیر نیز می‌توانید محصولات ما را ملاحظه و خرید نمایید:

۱- مراجعه به صفحه اینستاگرامی به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat_shop/

۲- مراجعه به کانال تلگرامی به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبایل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۹۳۳

بازدید : 106
پنجشنبه 9 بهمن 1399 زمان : 6:29

گل اختر

گل اختر گونه از گیاهان گلدار از جنس Canna است. این جنس دارای نوزده گونه است. این گیاه از خانواده Cannaceae بومی مناطق استوایی است ولی امروزه در بیشتر مناطق نیمه گرمسیری و معتدل جهان کشت می‌شود و ارزش زینتی دارد. این‌گونه دارای شاخ و برگ‌های بزرگ و زیاد می‌باشد و به عنوان یک گیاه باغی تبدیل شده است. نام گل اختر از کلمه سلتیکی آمده و مشتق شده از نیشکر یا نی است.

خصوصیات گیاه‌شناسی

از نظر انواع گل اختر بوته گل اختر به بلندی ۷۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر با برگ‌های خیلی پهن سبز یا سبز مایل به ارغوانی است که از میان آن ساقه‌های متعدد که منتهی به چندین گل درشت یا خیلی درشت به رنگ‌های زرد، قرمز، سفید، زرد، ابلق ، زردآلویی، زرد طلائی، خال خال یا راه راه می‌شود بیرون می‌آید. آن‌ها می‌بایست حداقل ۶ تا ۸ ساعت از نور خورشید به‌طور متوسط در طول تابستان بهره ببرید. گل اختر را یکی از غنی‌ترین منابع نشاسته در جهان می‌دانند.

ریشه گل اختر به شکل ریوم بوده (ریزوم اندامی است که مواد غذایی ساخته شده در برگ را در خود ذخیره می‌کند و هر بار که قسمت هوایی به هر دلیل از بین برود گیاه مجدداً به کمک مواد ذخیره‌ای ریزوم رشد می‌کند اما اگر چند بار این عمل یعنی حذف بخش خوابی تکرار شود ذخیره ریزوم هم تمام شده و گیاه کلاً نابود می‌شود) و دارای برگ‌های پهن و سرنیزه‌ای به رنگ سبز - ارغوانی و بسیار جذاب است که پس‌زمینه خوبی برای گیاه علفی زینتی که دارای برگ‌های شمشیری هستند به شمار می‌رود.

شرایط محیط رشد و نگهداری

گل اختر نیاز به مکان آفتابی، خاک سبک و غنی از مواد آلی که مرتباً مرطوب نگهداشته شده دارد و بهتر است با کود مایع تقویت شود. در اوایل زمستان که برگ‌های گیاه خشک و سیاه شدند ریزوم ها را از خاک درآورده و آن‌ها را در مکانی خنک درون کمپوست کمی مرطوب نگهداری می کنند تا چروکیده نشوند. ریزوم ها را در بهار می‌توان در هوای آزاد کاشت.

گل اختر دارای گل‌های متعدد به رنگ‌های مختلف است و برای حاشیه کاری و تشکیل تپه گل‌ها یا تک کاری میان تپه گل یا چمن‌زار قابل‌توجه است . کاشتن اقسام اصلی و اولیه این گل امروز تقریباً متروک شده و فقط آن‌ها را یا نزد اشخاصی که مجموعه ای از اقسام مختلف آن را دارند یا در گلکاری های درجه دوم و سوم میتوان دید، چون گیاه اختر طاقت سرمای زمستان را در مناطق سرد و معتدل ندارد به‌مجرد شروع اولین سرما و یخبندان بوته‌های آنرا سرما زده برگ‌ها در حالت سبزی پلاسیده و خراب می‌شوند ، همان زمان باید ساقه‌های آن را از سطح زمین بریده ریشه‌های بوته را که ساقه زیرزمینی گوشتی است از خاک بیرون آورده دو سه روز آن‌ها را در محل سایه و هواگیر در معرض هوا قرار داد تا رطوبت زیادی خود را از دست بدهند ، سپس آن‌ها را در زیر زمین یا انبار خشک و گرمی که محفوظ از یخ زدن باشد زیر ماسه خشک بگذارند .

گل اختر

تکثیر گل اختر

پیاز گل اختر را در ناحیه کرج آبان ماه از خاک دراورده در محلی که از سرمای شدید مصون باشد تا آغاز فصل بهار سیلو می‌کنند برگ‌های پهن اختر در اطراف ساقه گل دهنده که تا ۵/۱ متر رشد و نمو می‌کنند به‌تدریج در بهار ظاهر می‌شوند و در تابستان خوشه‌های درشت گل اختر به رنگ‌های گل اختر قرمز، گل اختر نارنجی، گل اختر زرد، گل اختر بنفش، گل اختر پرگل، گل اختر ابلق و غیره نمودار می‌شوند.

راحتترین و بهترین روش نگهداری و انبارداری ریزوم های گل اختر به این صورت است که ریزوم ها را از ۲۰ سانتیمتری سطح خاک قطع کرده (به دلیل آسیب و بیماری‌های قارچی ناشی از آن، بالاتر از ریزوم قطع می‌کنند) و سپس یک گودال به عمق ۷۰ سانتیمتر تا یک متر حفر کرده و داخل آن را ماسه می‌ریزیم (ماسه قبلاً با قارچ‌کش مخلوط و خشک شده باشد) بعد ریزوم ها را داخل گودال می‌گذاریم باید توجه داشته باشیم گودال در محل آبگیر قرار نداشته باشد تا آب باران وارد آن نشود بهتر است روی آن را پلاستیک بکشیم.

گل اختر

بخش مناسب برای تکثیر گیاه اختر یک ریزوم بسیار جوان، فعال و مرتب در حال جوانه زدن است بنابراین می‌توان با قطعه کردن ریزوم که یک یا چند جوانه داشته باشد گل اختر را تکثیر گردد. ازدیاد گل اختر از طریق تقسیم در فصل بهار و کاشت بذر گل اختر در فصل زمستان در دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد یا بیشتر امکان‌پذیر است. چون گیاه اختر طاقت سرمای زمستان را در مناطق سرد و معتدل ندارد به‌محض شروع اولین سرما و یخبندان بوته‌های آن را سرمازده و برگ‌ها در حالت سبزی پلاسیده و خراب می‌شوند. در فصل بهار ریزوم های اختر را درآورده و بهتر است همان زمان ریزومها جدا شوند و سپس کاشته شوند. (قسمتی از ریزوم اختر به همراه یک یا چند جوانه) باید ساقه اختر را از خاک بیرون آورده و دم های آن را از سطح زمین بریده ریشه های بوته را که ساقه زیرزمینی گوشتی است در معرض هوا قرار داد تا رطوبت زیادی خود را از دست بدهد و سه روز آن‌ها را در محلی سایه و هواگیر قرار دهید سپس آن‌ها را در زیرزمین یا انبار خشک که محفوظ از یخ زدن باشد زیر ماسه خشک بگذارید.

خواص گل اختر به طور خلاصه عبارتند از: درمان سوزاک، قطع بدون دلیل عادت ماهانه، خون ریزی بینی، جمع شدن آب زیر پوست، از بین بردن ورم، تصفیه خون، ادرارآور تب و تعریق بدن.

برای خرید بذر گل اختر و سایر بذر گل ها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرمایید.

همچنین از راه‌های زیر نیز می‌توانید محصولات ما را ملاحظه و خرید نمایید:

۱- مراجعه به صفحه اینستاگرامی به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat_shop/

۲- مراجعه به کانال تلگرامی به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبایل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۹۳۳

بازدید : 81
شنبه 4 بهمن 1399 زمان : 4:59

آلیسوم

مبدأ گل آلیسوم نواحی مدیترانه و جزایر قناری است. افزون بر رقم‌های یک‌ساله که بیشتر در گل‌کاری کشت و کار می‌شوند، چندساله آن‌هم وجود دارد. ارتفاع حدود ۲۰ سانتی‌متر یا کمتر است و گسترش به نسبت وسیعی دارد. انشعابات گیاه زیاد بوده و هر انشعاب به خوشه‌ای از گل ختم می‌شود. گیاه در مرحله گلدهی به‌صورت فرشی از گل، زمین را می‌پوشاند. گونه‌های مختلفی از گل آلیسوم وجود دارد که گونه maritime L دارای گل‌هایی به رنگ آلیسوم سفید، آلیسوم زرد ، آلیسوم بنفش و آلیسوم الوان است و به نام مروارید خوانده می‌شود. گل‌های مروارید، کوچک و دارای ۴ گلبرگ بوده و به‌صورت خوشه‌ای است که این خوشه به‌تدریج رشد می‌کند و در بالای آن گل‌های تازه باز می‌شوند. مناسب کاشت در حاشیه‌ها، سبدهای آویزان، بالکن و باغ‌های صخره‌ای است. این گل عطر فوق‌العاده زیادی داشته و در ساعات اولیه روز یک گلدان از آن می‌تواند فضای زیادی را معطر کند. کاشت بذر گل آلیسوم بسیار آسان بوده و برای گلدان، آویز، باغچه بسیار مناسب و زیبا است.

آلیسوم

کاشت بذر گل آلیسوم

طول عمر: یک‌ساله یا دوساله (در انتهای دوره رشد بذر داده و بذرها دوباره شروع به رشد می‌کنند)

زمان مناسب کاشت: اواخر زمستان تا اوایل بهار

خاک مناسب: خاک نیمه سبک با زهکشی مناسب و غنی با کمپوست و کود حیوانی

نور مناسب: نور زیاد و محل آفتاب‌گیر

رطوبت و آبیاری مناسب: آبیاری متوسط (اوایل رشد به‌اندازه‌ای که پای گیاه خشک نشود و برای گیاه بالغ هنگامی آبیاری انجام گیرد که پای بوته کامل خشک باشد. آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه و زردی برگ و از بین رفتن گیاه می‌شود).

زمان گلدهی: اواسط بهار تا اواخر پاییز

دوره گلدهی: دوره گلدهی گل آلیسوم طولانی بوده و بعد از کاشت بهاره در اواخر بهار شروع به گلدهی می‌کند و تا قبل از یخ‌بندان به گلدهی ادامه می‌دهد.

دما مناسب: به دمای پایین محیط مقاوم است.

کاشت و تکثیر: خاک مناسب با میزان کمپوست و کود حیوانی مناسب را آماده کرده، بذر گل آلیسوم را روی بستر ریخته و مقداری خاک بر روی بذرها بپاشید و سپس خاک را کمی مرطوب نمایید.

دوره رشد: ۵۰ تا ۶۰ روز تا رشد کامل و گلدهی

کوددهی: آلیسوم نیاز کودی خاصی ندارد ولی برای افزایش گلدهی و عملکرد بهتر است از کود ورمی کمپوست و کودهای آلی و ارگانیک و در صورت تمایل از کودهای مکمل و کود گلدهی یا کود کامل (۲۰، ۲۰، ۲۰) استفاده شود.

هرس: بعد از اتمام فصل گلدهی بوته از کف یا از ۱۰ سانتی زمین قطع شود تا بعد از فصل سرما.

آلیسوم

برای خرید بذر گل آلیسوم و سایر بذر گل ها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرمایید.

همچنین از راه‌های زیر نیز می‌توانید محصولات ما را ملاحظه و خرید نمایید:

۱- مراجعه به صفحه اینستاگرامی به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat_shop/

۲- مراجعه به کانال تلگرامی به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبایل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۹۳۳

بازدید : 92
دوشنبه 29 دی 1399 زمان : 23:35

تیفیس

تیفیس علف‌کشی پس رویشی از گروه شیمیائی سولفونیل اوره و بازدارنده‌های ALS است که از دو ماده مؤثره همراه با ایمن کننده گندم تشکیل شده است. ماده ایمن کننده تیفیس به‌صورت یک کاتالیزور عمل می‌کند و موجب تجزیه سریع مواد مؤثره علف‌ کش دومنظوره تیفیس در گندم می‌شود. علف کش تیفیس علف‌های هرز باریک برگ و پهن برگ را در مزارع گندم کنترل می‌کند. مواد مؤثره سم تیفیس دبلیو جی پس از تماس با برگ علف‌های هرز داخل آوندهای چوب و آبکش به‌طرف بالا و پایین گیاه حرکت می‌کند و از طریق جلوگیری از ساخت آنزیم استوهیدروکسی اسید مانع ادامه رشد آن می‌گردد.

مواد مؤثره علف‌کش تیفیس

مزو سولفورون ۳۰ گرم در کیلوگرم + یدوسولفورون متیل سدیم ۶ گرم در کیلوگرم + مفن پایر دی اتیل ۹۰ گرم در کیلوگرم (ایمن کننده گندم)

مقدار مصرف تیفیس

۳۰۰ گرم در هکتار به‌صورت محلول‌پاشی (۲۰۰ تا ۳۰۰ لیتر آب در هکتار مصرف گردد)

در صورت وجود تراکم بالای علف‌های هرز این مقدار می‌تواند تا ۴۰۰ گرم در هکتار افزایش یابد.

زمان مصرف تیفیس

بهترین زمان مصرف علف کش تیفیس از مرحله ۲ برگی تا اواسط پنجه‌زنی علف‌های هرز کشیده برگ و ۲ تا ۶ برگی علف‌های هرز پهن برگ است.

تیفیس

برای خرید انواع سم و سایر محصولات کشاورزی به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرمایید.

همچنین از راه‌های زیر نیز می‌توانید محصولات ما شامل انواع بذر، کود، سموم و ... را ملاحظه و خرید نمایید:

۱- مراجعه به صفحه اینستاگرامی به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat_shop/

۲- مراجعه به کانال تلگرامی به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبایل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۹۳۳

بازدید : 97
پنجشنبه 25 دی 1399 زمان : 17:19

گل داوودی

گل داوودی گیاهی علفی با ارقام و گونه‌های مختلف که به شکل گلدانی، کشت در باغچه و یا به‌عنوان شاخه بریده استفاده می‌گردد. گل‌های داوودی تنوع بالایی دارند؛ اما باید توجه داشت که همه آنها به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ یک گروه گل‌های باغی هستند که می‌توان در فضای سبز کشت نمود چون در فصل سرما اگرچه اندام هوایی‌شان از بین می‌رود اما اندام زیرزمینی آن زنده مانده و در بهار دوباره گیاه جوانه میزند به همین دلیل اکثراً چندساله هستند. گروه دوم داوودی‌های نمایشگاهی هستند که حساس بوده و شرایط گلخانه‌ای برای رشد را نیاز دارند و معمولاً در گل‌فروشی‌ها استفاده می‌گردند. گل‌های داوودی یا تک‌رنگ هستند و یا الوان که در یک بوته رنگ‌های مختلف دیده می‌شود.

گل داوودی الوان از گیاهان زیبا و زینتی است که گل‌های آن در انواع گل داوودی اعم از گل داوودی قرمز، گل داوودی سفید، گل داوودی زرد، گل داوودی بنفش و … ظاهر می‌ شود و به هنگام شکفتن منظره زیبایی را پدید می‌آورد. این گیاه دارای ۲۰۰ گونه مختلف یک‌ساله، چندساله، گلخانه‌ای و … است. دارای برگ‌های سبز تیره می‌باشد. در فصل سرما اندام‌های هوایی گیاه از میان می‌رود ولی اندام‌های زیرزمینی این گیاه زنده می‌مانند و در فصل بهار دوباره سبز می‌شود. اگر گل‌های یک گیاه در یک بوته بیش از یک رنگ باشد به آن الوان گفته می‌شود. قابلیت کشت در حیاط خانه، فضای سبز و … را دارد. با گل داوودی الوان زیبایی را به محیط زندگی خود هدیه بدهید.

گل داوودی

کاشت

زمان مناسب کاشت بذر گل داوودی اواسط بهار است. ساده‌ترین ترکیب خاک مناسب برای کاشت گل داوودی عبارت است از: خاک باغچه ۶۰ درصد، ماسه ۲۰ درصد و کود حیوانی ۲۰ درصد این موارد با هم خوب ترکیب شود. اگر قصد کاشت زیاد و تولید این گل را دارید بهتر است در زمین یک کرت با این ترکیب خاک آماده کنید، سطح خاک را خوب صاف کنید قبل از پاشیدن بذرها سطح خاک را خوب آب بدهید و بعد بذرها را روی خاک بپاشید سپس بهتر است روی آن حدود نیم سانتیمتر کود دامی کاملاً پوسیده سرند شده بریزید و مجدد با آبپاش آب بدهید. اما اگر مقدار کمی از این بذر را تهیه کردید و برای باغچه خود و یا به مقدار چند تا گلدان می‌خواهید پرورش بدهید از این روش زیر استفاده کنید. در این روش خزانه شما باید کوچک باشد. ابتدا یک سبد پلاستیکی میوه یا گلدانی با دهانه بزرگ ولی عمق کم تهیه کنید. گلدان و یا سبد را از خاکی که در بالا ترکیب آن گفته شد پر کنید و خاک را خوب آب بدهید تا خاک نشست خود را بکند. حالا بذرها را روی سطح خاک بپاشید سپس حدود نیم سانتیمتر روی بذرها کود دامی کاملاً پوسیده سرند شده بریزید و مجدد به‌آرامی با آبپاش آب بدهید.

گل داوودی

اگر کود دامی در دسترس شما نبود می‌توانید از ورمی کمپوست استفاده نمایید و اگر هر دو این‌ها در دسترس نبود از همان خاکی که ترکیب کردید برای روی بذرها استفاده نمایید (اما بهتر است از کود دامی استفاده کنید تا جوانه‌ها به‌خوبی رشد کرده و قوی شوند) حتماً کود دامی‌ای که استفاده می‌کند چندساله، کهنه، پوسیده، خشک و سرند شده باشد. به‌هیچ‌عنوان از کود دامی تازه استفاده نکنید. بعدازاینکه جوانه‌های گیاه موردنظر به حدود ۵ تا ۸سانتیمتر رسیدند آنها را از خزانه درآورده و در جای اصلی بکارید. برخی‌ها بذر را روی محلی که موردنظرشان هست می‌پاشند تا همان‌جا سبز بشود اما این روش درست نیست دلیلش این است که زمان بذرپاشی بذرها نامنظم روی زمین میافتند و وقتی سبز می‌شوند خیلی از آنها ممکن است کنار هم سبز بشوند اما زمانی که بذرها را درون خزانه بکارید بعد می‌توانید به‌صورت منظم بوته‌های این گل را به هر طریقی و به هر فاصله‌ای که می‌خواهید بکارید.

برای خرید بذر گل داوودی و سایر بذر گل ها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرمایید.

همچنین از راه‌های زیر نیز می‌توانید محصولات ما را ملاحظه و خرید نمایید:

۱- مراجعه به صفحه اینستاگرامی به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat_shop/

۲- مراجعه به کانال تلگرامی به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبایل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۹۳۳

بازدید : 98
دوشنبه 22 دی 1399 زمان : 11:22

گل آمارانتوس

گل آمارانتوس یا آمارانتوس تاج خروس گونه خوشه‌هایی از برگ‌های جدید و دارای رنگ صورتی و قرمز بر روی ساقه‌های بلند آمارانتوس مشاهده می‌شوند. این گیاه یک‌ساله به‌واسطه رنگ‌هایش در باغچه‌ها کاشته می‎شود و ریشه در بخش‌های استوایی قاره آسیا دارد. اکثراً آن را به‌عنوان یک سبزیجات برگ‌دار می‌کارند. این گیاه که سریع رشد می‌کند و گرما را دوست دارد، برگ‌های بیضوی یا تخم‌مرغی‌ شکل دارد که بر روی ساقه‌هایی شق می‌رویند. این رقم از گیاه تاج خروسی از تابستان تا فصل سرما مشاهده می‌شود. در فصل تابستان، خوشه‌های فوق‌العاده‌ای از گل‌های سبز و قرمزرنگ بر روی نوک ساقه‌ها و در محل تلاقی ساقه با برگ می‌رویند. کپسول‌های کوچکی که حاوی یک دانه قهوه‌ای یا مشکی هستند ایجاد شده و در پی آن‌ها گل‌ها ظاهر می‌شوند. گاهی اوقات همین دانه‌ها روی زمین افتاده و به‌صورت خودکار یک گیاه جدید را به وجود می‌آورند.

گل آمارانتوس

گل آمارانتوس یا تاج خروس گونه در خاک غنی و دارای زه‌کشی خوب بهترین عملکرد را دارد. بهتر است که پس از گرم‌شدن خاک آن را در محیط بیرون بکارید. البته می‌توانید کمی زودتر و در گلخانه گرم نیز کار کاشت را آغاز کنید. گیاهان بالغ در برابر خشکی مقاوم بوده اما اگر آبیاری منظم برایشان صورت بگیرد، رشد و گل‌دهی بهتری دارند. این گیاه یک‌ساله در مناطق نیمه‌گرمسیری و گرمسیری رشد می‌کند. برگ‌های خودنما و چهره گرمسیری و روشن این گیاه می‌تواند نمای زیبایی را به منظره‌ها بدهد. همچنین وجود این برگ‌ها در سالاد نیز بر زیبایی آن می‌افزاید. آمارانتوس پابلند الوان، آمارانتوس ابلق، آمارانتوس نخلی قرمز، آمارانتوس زرد از جمله انواع گل آمارانتوس هستند.

نحوه کاشت بذر

ترکیب خاک مناسب برای کاشت بذر آمارانتوس عبارت است از ۶۰ درصد خاک باغچه، ۲۰ درصد ماسه و ۲۰ درصد کود حیوانی. اگر قصد کاشت گل آمارانتوس را دارید بهتر است در زمین یک کرت با این ترکیب خاک آماده کنید. سپس سطح خاک را خوب صاف کنید قبل از پاشیدن بذرها سطح خاک را خوب آب بدهید و بعد بذر گل آمارانتوس را روی خاک بپاشید. بهتر است روی آن حدود نیم سانتی­متر کود دامی کاملاً پوسیده سرند شده بریزید و مجدد با آبپاش آب بدهید. اما اگر مقدار کمی از این بذر را تهیه کردید و برای باغچه خود و یا به مقدار چند تا گلدان می‌خواهید پرورش بدهید از روش زیر استفاده کنید.

در این روش خزانه شما باید کوچک باشد. ابتدا یک سبد پلاستیکی میوه یا گلدانی با دهانه بزرگ ولی عمق کم تهیه کنید. گلدان و یا سبد را از خاکی که در بالا ترکیب آن گفته شد پر کنید و خاک را خوب آب بدهید تا خاک نشست خود را بکند. حالا بذرها را روی سطح خاک بپاشید سپس حدود نیم سانتی­متر روی بذرها کود دامی کاملاً پوسیده سرند شده بریزید و مجدد به آرامی با آبپاش آب بدهید. اگر کود دامی در دسترس شما نبود می‌توانید از ورمی کومپوست استفاده نمایید و اگر هر دو این‌ها در دسترس نبود از همان خاکی که ترکیب کردید برای روی بذرها استفاده نمایید (اما بهتر است از کود دامی استفاده کنید تا جوانه‌ها به‌خوبی رشد کرده و قوی شوند) حتماً کود دامی که استفاده می‌کنید چندساله، کهنه، پوسیده، خشک و سرند شده باشد. به‌هیچ‌عنوان از کود دامی تازه استفاده نکنید. بعد از اینکه جوانه‌های گیاه موردنظر به حدود ۵ تا ۸ سانتی­متر رسیدند آن‌ها را از خزانه در آورده و در جای اصلی بکارید. برخی‌ها بذر را روی محلی که موردنظرشان هست می‌پاشند تا همان‌جا سبز بشود اما این روش درست نیست دلیلش این است که زمان بذرپاشی بذرها نامنظم روی زمین میافتند و وقتی سبز می‌شوند خیلی از آن‌ها ممکن است کنار هم سبز بشوند اما زمانی که بذرها رو درون خزانه بکارید بعد می‌توانید به‌صورت منظم بوته‌های این گل را به هر طریقی و به هر فاصله‌ای که می‌خواهید بکارید.

به این نکته هم حتماً توجه شود که هیچ‌وقت اقدام به نگهداری گل و گیاهان بیرونی در منزل نکنید چون درون منزل نور و تهویه هوای کافی برای رشد گیاهان و درختان بیرونی وجود ندارد حتی کاشت بذر هم ممکن است با مشکل مواجه شود در کل اگر مکانی برای کاشت بذر ندارید و مجبور هستید که در منزل این کار را بکنید بهتر است گلدان خزانه را روی پنجره جنوبی بگذارید تا نور کافی به آن برسد و حتماً پس از سبز شدن بذر گیاهانی که بیرونی هستند آن‌ها را به بیرون از خانه انتقال بدهید اگر (به بیرون انتقال ندهید ساقه‌ها دراز شده و کم‌کم از بین می‌رود).

گل آمارانتوس

برای خرید بذر گل آمارانتوس و سایر بذر گل ها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرمایید.

همچنین از راه‌های زیر نیز می‌توانید محصولات ما را ملاحظه و خرید نمایید:

۱- مراجعه به صفحه اینستاگرامی به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat_shop/

۲- مراجعه به کانال تلگرامی به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبایل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۹۳۳

تعداد صفحات : 0

درباره ما

مجموعه گل و گیاه ظرافت ارائه دهنده انواع نهاده‌های کشاورزی مانند انواع بذرها، کودها، سم ها، محصولات و آموزش‌های کشاورزی می‌باشد. لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://zerafat.com مراجعه کنید.

اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس
    آمار سایت
  • Ú©Ù„ مطالب : 168
  • Ú©Ù„ نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 129
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 81
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ امروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ دیروز : 0
  • بازدید هفته : 212
  • بازدید ماه : 350
  • بازدید سال : 1322
  • بازدید Ú©Ù„ÛŒ : 29401
  • کدهای اختصاصی